Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J48i20ř54í 80K28l64i73c24p67e80r54a 1576130406

Tak bych skoro řekl, že pan Ráž se v problematice moc nevyzná, ale prudí. Přenosové trasy jsou v rukou různých vlastníků, podle napětí a druhu přenosu. Všechny trasy podléhají územnímu plánování a trasy jsou dlouhodobě dány v koncepčních územních dokumentech a stožáry si nelze stavět tam kde jsou údajně lukrativní pozemky pro ČEZ - neplést si prosím s ČEPS. A je třeba respektovat řadu technických omezení vyvolaných vlastnostmi elektrického a elektromagnetického podle kolem vodičů ve kterých se běžně prohání 2000 i 2500 A - to nelze zanedbat ani trasy plynovodů nebo ropovodů v zemi a také ta vedení pokud možno nemohou kličkovat podle něčího názoru. A výška stožárů je dána právě bezpečím pro ty, co jsou dole pod nimi a průhybem vodicích lan ("drátů"). Dnes se u nás řeší zejména rekonstrukce a doplňující propoje, abychom se vyhnuli blackoutům. Stožáry se staví na stejných místech, kde stály ty staré. Ale díky zdařilé privatizaci sítí si například budeme muset zvyknout na to, že dvojité vedení v jedné trase patří dvěma různým společnostem a každá s tím svým má jiné úmysly. Na to, že je někde vedení v krajině si bude muset pan Ráž i jiní zvyknout, mimochodem třeba také proto, aby se daly přenášet výkony ekologických solárních a větrných parků od zdroje ke spotřebišti. A aby byla síť vyvážená a regulovatelná.... a aby Praha měla dost energie, k tomu jsou například rozvodny Chodov a Řeporyje, ale i další a přes Prahu vede řada koridorů VVN, například z Chodova podél silnic přes Jižní spojku na Bohdalec a třeba na energocentrum Českých drah, aby v Praze nečoudily diesely a pára.

0/0
doporučit
4.8.2017 10:41

J88a86n 62R43á24ž 1609983674890

Berete ve svých tvrzeních v potaz výrok Ústavního soudu že stavbou ve veřejném zájmu sice stožár vysokého napětí je, ale že investor bude muset se s vlastníkem pozemku, na němž chce stožár postavit, dohodnout o finanční kompenzaci v tržních cenách a důkaz, že stožár nelze postavit jinde, je na investorovi, což v případě nedohody znamená soudní spor s nepředvídatelným výsledkem? Zřejmě nevnímáte fakt, že končí doba, kdy si ČEZ stavěl na lukrativních pozemcích své stožáry bez ohledu na to, jestli s tím majitel souhlasil a nezajímalo ho, že tak snížil vlastníkovi cenu jeho pozemku mnohdy až o 90%, popřípadě že naprosto znemožnil jeho investiční záměr, kvůli kterému pozemek kupoval , neb mu nemusel uhradit škodu podle tržního ocenění? Kvůli nevyřešení sporů spojených s konfliktem práva vlastníka nemovitosti svůj majetek nerušeně užívat, a zájmu energetických společností budovat "magastožáry" , nebyla dosud dobudována efektivní přenosová soustava v Německu a u nás to nebude jinak. Takže Váš optimismus nesdílím a věřím, že plány na stavbu nových "megastožárů" nebudou nikdy realizovány.

0/−1
doporučit
25.6.2017 19:43



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.